محدودیتی برای انتشار اوراق قرضه دولت ژاپن وجود ندارد

حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن قصد دارد به برنامه‌های حمایت از اقتصاد ادامه دهد.

به گزارش صدای بورس، یوشیهیده سوگا از حزب حاکم لیبرال دموکرات که از وی به عنوان بهترین گزینه جانشینی شینزو آبه نام می‌برند، اعلام کرد: برای حمایت از اقتصاد در دوران شیوع بیماری کرونا، دولت ژاپن هیچ محدودیتی برای انتشار اوراق قرضه ندارد.

سوگا با اشاره به اینکه دولت از منابع کافی برخوردار است، افزود: در صورت نیاز، می‌توانیم سومین بودجه اضطراری برای مقابله با بحران ناشی از ویروس کووید۱۹ را نیز تصویب کنیم.

وی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، تاکید کرد: تنها زمانی می‌توانیم دست به اصلاحات مالی بزنیم که به رشد اقتصادی دست یافته باشیم. آنچه در شرایط کنونی اهمیت دارد، ایجاد اشتغال و حمایت از کسب‌وکارهاست.

سوگا در پاسخ به این پرسش که آیا برای انتشار اوراق قرضه دولتی محدودیتی وجود دارد، گفت: نه تصور نمی‌کنم. در حال حاضر، آنچه اهمیت دارد، تلاش برای بهبود شرایط اقتصادی است.

وی این سخنان را در برنامه انتخاب رهبر حزب حاکم لیبرال دموکرات و در مقابل دو رقیب خود بیان کرد. نخست‌وزیر شینزو آبه ماه گذشته گفته بود که به دلیل بیماری استعفا خواهد داد. به دلیل آنکه حزب لیبرال دموکرات اکثریت کرسی‌های پارلمان ژاپن را در دست دارد، برنده انتخابات داخلی این حزب به طور معمول به مقام نخست‌وزیری می‌رسد.

منبع: رویترز

کد خبر 416476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =